Consent Preferences

Reglementare acces în unitatea sanitară CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI

angajați, colaboratori/parteneri, pacienți, vizitatori, organe de control, mass-media

Ultima actualizare 06/12/2023

Notă:

Se respectă indicațiile și măsurile emise de :

  • Institutul Național De Sănătate Publică
  • Direcția Județeană de Sănătate Publică
  • Ministerul Sănătății

Date generale

Accesul în spital al vizitatorilor este permis în intervalul orar STABILIT, cu respectarea următoarelor condiții:

  • accesul se face pe baza documentului de identitate și înscrierii în registrul de vizitatori la recepție/biroul de informații, cu bilet de intrare și halat de protecție;
  • accesul se permite numai persoanelor cu ținută decentă;
  • accesul se permite numai prin intrarea și în locurile îi spațiile special alocare vizitatorilor;
  • accesul se permite unei singure persoane pentru un pacient – 1 aparținător/vizitator la pacient, maxim 10 minute / programul de vizită.


În situații epidemiologice deosebite, stabilite conform dispozițiilor autorității de sănătate publică / județeană, conducerea unității poate limita accesul sau interzice însoțirea / vizitarea bolnavilor pentru anumite perioade de timp.


Este interzisă aducerea alimentelor de acasă.


Este interzis accesul persoanelor străine, precum și a vizitatorilor în spital în zonele cu risc crescut: intrarea în aceste locuri  va fi anunțată prin afișare de anunțuri de avertizare în acest sens.


Pe durata vizitelor, personalul medico-sanitar ia toate măsurile necesare pentru respectarea cu strictețe a interdicțiilor de acces în zonele cu risc precizate, a regulilor de acces și circulație, precum și a normelor de conduită civilizată. În cazul apariției oricăror nereguli, personalul medico-sanitar va sesiza de urgență serviciul de pază.


Accesul îîn ambulatoriu al pacienților, însoțiți sau nu, este permis în funcție de programul ambulatoriului.

Vizitatorii/aparținătorii au acces neîngrădit la registrul de sugestii, reclamații și sesizări existent la nivelul fiecărei secții.


Reglementări

Vizitatorii vor respecta Regulamentul de Ordine Interioară al CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI.

Se respectă cu stricteţe a programului de vizită organizat în unitate între orele DE VIZITĂ.

Sunt admişi aparţinătorii cu echipament de protecţie complet – halate, pantofi de spital, botoşei, fără persoane minore.


Angajaţii nu au voie să primească pe secţie, vizitatori, persoane străine. Obligativitatea utilizării ecusoanelor pentru vizitatori, care vor declara pe proprie răspundere la intrare - serviciului de pază şi pe secţie – asistentei şefe, că nu suferă de o boală transmisibilă (triajul epidemiologic al vizitatorilor, declaraţie pe proprie răspundere, pe bază de semnătură). Nu vor fi primiţi vizitatori cu răni şi tăieturi vizibile, expuse, nepansate, nebandajate, cu soluţii de continuitate.


În orele de vizită, spaţiul de la intrarea principală poate fi utilizat ca sală de primire. Se evită, pe cât posibil, intrarea vizitatorilor în saloane.


Accesul în spital al vizitatorilor se efectuează doar pe intrarea principală. Nu se vor utiliza simultan toate căile de acces în CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI.


Vizitatorul va respecta normele de igienă personală şi comportament în timpul vizitei, va respecta traseul de acces pe secţie, nu mănâncă şi nu scuipă, expectorează în timpul vizitei. Este interzis fumatul și este afișat acest lucru, conform legislației. Este interzis accesul cu animale de companie.


Igiena mâinilor vizitatorilor se va efectua ori de câte ori este nevoie, la intrarea, la ieşirea din CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI, la intrarea pe secţie, după suflarea nasului, înainte şi după folosirea toaletei, etc.


Pacienții și aparținătorii, ca și personalul angajat, au obligativitatea respectării integrităţii inventarului din salon, grupul sanitar, a cărui avariere sau sustragere va fi imputabilă conform legii.

Aparţinătorii bolnavilor nu au voie să stea în saloane pe parcursul efectuării manevrelor medicale, injecţii, puncţii lombare, biopsii hepatice, etc. Familiile sunt rugate să aştepte în spaţiile destinate publicului.

Pacientul nu va părăsi salonul fără avizul personalului medical de serviciu.

Pacienţii nu primesc cheia salonului şi nu închid uşa din interior. Accesul personalului sanitar este liber în orice salon, pentru supraveghere şi tratament medical.


Drepturile şi obligaţiile pacienţilor sunt afişate la interiorul unității sanitare și în fiecare salon. Abaterile de la aceste prevederi atrag măsuri disciplinare.


În cazul pacienților internați care au grad redus de mobilitate din cauza patologiei prezentate, accesul unei persoane poate fi permanent.


Pe durata vizitelor, personalul medico-sanitar ia toate masurile necesare pentru respectarea cu strictete a interdictiilor de acces in zonele precizate cu risc, a regulilor de acces si circulatie in spital, precum si a normelor de conduita civilizata..


În sala de așteptare este vizibil următorul anunț:

Zonă tampon pentru vizitatori - accesul vizitatorilor este permis numai în programul stabilit de manager, conform cu legislaţia actuală, cu echipament de protecţie (halat, mască, botoşei, capelină). La finalul vizitei echipamentul de protecţie este depus în recipientul de colectare al deşeurilor din sala de așteptare. Dezinfectarea mâinilor este obligatorie la intrarea şi ieşirea din unitatea medicală, după dezechipare, cu soluţie dezinfectantă pe bază de alcool.

Accesul vizitatorilor/aparţinătorilor in situațiile cu risc epidemiologic

  • În situații de risc epidemiologic în care se impune limitarea accesului vizitatorilor (de ex. în cazul pacienților izolați ca urmare a unei afecțiuni infecto-contagioase, focare de peste 3 cazuri IAAM), în cazuri excepționale, familia are dreptul de a vizita pacientul cu acordul medicului curant și a managerului.
  • Este obligatoriu purtarea echipamentului de protecție adecvat: mască, halat de protecție, botoșei.
  • Pe durata vizitelor, personalul medico-sanitar însoțește vizitatorul, îl instruiește în legătură cu motivul limitării accesului și ia toate măsurile necesare pentru respectarea cu strictețe a interdicțiilor de acces în zonele precizate cu risc, a regulilor de acces și circulație în spital, a normelor de conduită în unitatea sanitară, modalităților de dezinfecție a mâinilor.
  • În cazul apariției oricăror nereguli, personalul medico-sanitar sesizează de urgență conducerea.

Instituirea carantinei

Instituirea carantinei se face în situații epidemiologice deosebite (epidemii, pandemii), la solicitarea:

  • Comitetului Județean pentru Situații de Urgență
  • Ministerului Sănătății
  • Direcției Județene de Sănătate Publică
  • Responsabil / șef CPIAAM


Instituirea carantinei se face concomitent cu luarea celorlalte măsuri antiepidemice necesare pentru limitarea situațiilor epidemice deosebite.


Etapele instituirii și comunicării carantinei

  • Înființarea unui comitet de coordonare a activităților antiepidemice (manager, director medical, medic epidemiolog) prin decizie a managerului.
  • Instituirea carantinei prin decizia comitetului de coordonarea a activitatilor antiepidemice.
  • Informarea personalului medico-sanitar prin sistemul de comunicare internă.
  • Elaborarea și postarea de afișe cu mesaje ce atenționează asupra carantinei și măsurilor impuse pentru vizitatori și aparținători.

Protocoale privind protejarea pacienţilor şi vizitatorilor faţă de IAAM

Protocoale generale:

  • Inscripţionarea vizibilă a circuitelor funcţionale destinate acestor categorii şi prezenţa indicatoarelor lizibile pentru a nu parcurge zone cu potenţial septic sau zone care necesită precauţii de acces.
  • Asigurarea de ecusoane şi echipament de protecţie pentru vizitatori şi oferirea la intrarea în clinica/secţia medicală.
  • Asigurarea posibilităţilor pentru igiena mâinilor atât pentru pacienţi, cât şi pentru vizitatori.
  • În saloane există acces la chiuvetă apă rece/apă caldă, dispenser săpun, prosop hârtie.
  • Grupurile sanitare: chiuvetă apă rece/apă caldă, dispenser săpun, prosop hârtie.
  • Asigurarea colectării corecte a deşeurilor produse de pacienţi, însoţitori şi vizitatori, predominant deşeuri menajere: recipienţi cu sac negru în interior.
  • Respectarea personalului sanitar şi a recomandărilor formulate de către acesta.

Protocoale pentru vizitatori:

  • Respectarea programului şi a orelor de vizită.
  • Acceptarea echipamentului de protecţie oferit.
  • Respectarea circuitelor funcţionale.
  • Respectarea timpului permis de staţionare în saloane.
  • Interzicerea aşezării pe patul pacientului.
  • Nu se vor consuma nici un fel de alimente în salonul pacientului.
  • Vizitatorul va fi avertizat să nu atingă sau să folosească recipienţii/sacii galbeni de colectare a deşeurilor periculoase - risc de accident prin înţepare, tăiere, etc.
  • Interzicerea vizitării pacienţilor în situaţii epidemiologice deosebite, bine definite epidemiologic.
  • Comportament igienic.

Protocoale pentru însoţitori:

  • Se face examenul clinic la internare pentru depistarea oricărei boli infecţioase transmisibile.
  • Se face prelucrarea sanitară la internare.
  • Se face examinarea zilnică a însoţitorilor în scopul depistării precoce a oricărei infecţii cu potenţial de transmisibilitate.
  • Asigurarea condiţiilor pentru igiena individuală zilnică.


Accesul vizitatorilor/aparținătorilor în cazul pacienților internați în stare critică sau terminală. Modalitatea de acces al aparținătorilor la pacienții aflați în starea terminală.


Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material şi de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităţilor, mediul de îngrijire şi tratament va fi creat cat mai aproape de cel familial. Accesul la pacienții aflați în stare terminală se va permite doar acelor persoane menționate de pacient prin acordul semnat la internare în consimțământul informat. Pacientul are dreptul de a menționa în mod expres anumite pesoane pe care nu dorește să le vadă pe durata spitalizării.

Anunţarea aparţinătorilor sau reprezentantului legal despre accesul la pacienții respectivi se face odată cu înștiințarea coordonatorului activității medicale și în prezența medicului curant. Aparţinătorii sau reprezentantul legal au acces nelimitat la pacient cu condiția ca acest acces să nu pericliteze asistența medicală acordată pacientului sau celorlalți pacienți. Accesul poate fi restricționat dacă pacientul prezintă simptome infecțioase sau starea de spirit a aparținătorilor / reprezentantului legal nu este corespunzătoare.

Toate informațiile despre starea de sănătate a pacientului, despre condiția medicală, diagnostic, prognostic și tratament și toate informațiile cu caracter personal sunt păstrate confidențiale, chiar și după moarte. Informațiile confidențiale pot fi divulgate doar, dacă pacientul își dă consimtământul explicit sau dacă legea susține acest lucru în mod expres. Consimtământul se poate presupune atunci când informațiile sunt divulgate altor furnizori de îngrijiri de sănătate implicați în tratamentul pacientului. Familia are dreptul de a vizita pacientul zilnic, indeferent de oră, sau poate solicita prezența permanentă lângă pacient a unui singur membru de familie, cu acordul medicului currant, dacă condițiile din secție permit acest lucru. În caz contrar, se va asigura accesul familiei periodic la pacient, asigurându-se un spațiu adecvat de așteptare, în apropierea compartimentului respectiv.

Accesul mass-media

Reglementarea accesului mass-media la nivelul unității sanitare şi la pacienţii internaţi în cadrul acestuia are ca principale scopuri:

  • Se asigură comunicarea cu mass-media astfel încât să se asigure informarea publicului şi promovarea spitalului, cu respectarea prevederilor legale incidente în vigoare aplicabile.
  • Stabilește modalitatea de acces al mass-mediei în unitatea sanitară și la pacienți.
  • Stabilește limitele de competență ale personalului unității sanitare în legătură cu reprezentanții mass-mediei.
  • Elimină / tratează următoarele riscuri existente în Registrul de riscuri:
  • accesul neautorizat al mass-mediei în unitatea sanitară și la pacienți;
  • distribuirea în mass-media de informații confidențiale, personale / malițioase / incomplete / false / defăimătoare;
  • reclamații ale pacienților în legătură cu accesul neautorizat la aceștia al mass-media;
  • depășirea competențelor angajaților în relația cu reprezentanții mass-media.


Realizarea accesului mass-media la nivelul unității sanitare şi la pacienţii internaţi în cadrul acestuia presupune derularea următoarelor activități și exercitarea următoarelor responsabilități: 

  • Managerul numește un purtător de cuvânt, responsabil în relația cu mass-media, care este responsabil cu elaborarea și prezentarea mesajelor în numele unității sanitare și cu asigurarea informării în timp util atât a mass-mediei, cât și a populației.
  • Purtătorul de cuvânt este principala persoană de contact pentru mass-media.
  • În cadrul Spitalului relația cu mass-media este asigurată numai prin intermediul purtătorului de cuvânt. Excepție de la regulă fac următoarele cazuri:
    • Accesul delegațiilor cu acordul managerului, când aceștia vor fi însoțiți de manager, purtătorul de cuvânt sau persoane numite prin decizie de către manager.
    • Accesul delegațiilor altor ministere, numai dacă aceștia își asumă răspunderea pentru reprezentanții mass- media care îi însoțesc.
  • Unitatea sanitară, prin purtătorul de cuvânt are obligația să comunice din oficiu pe pagina proprie de web: https://www.centrulmedicaldorobanti.ro/ sau la sediul său informațiile de interes public prevăzute de art. 5 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
  • În vederea asigurării accesului în unitate, acreditarea reprezentanților mass-media se face pe baza aprobării managerului, la cererea instituției de presă al cărui angajat este ziaristul. În cererea pentru obținerea unei acreditări, instituția de presă solicitantă va prezenta următoarele documente: formularul de acreditare completat; copie după cartea de identitate a ziaristului/ ziariștilor; copie dupa legitimația de presă vizată la zi; fotografie recentă în format jpg/png; toate acestea vor fi trimise pe adresa de mail info@centrulmedicaldorobanti.ro
  • În baza documentelor prezentate de către ziarist/instituția de presă solicitant/ă, CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI va elibera, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data depunerii actelor, acreditarea. Refuzul acordării acreditării și/sau retragerea acreditării unui ziarist se comunică în scris și nu afectează dreptul organismului de presă de a obține acreditarea pentru un alt ziarist.
  • Pentru evenimente medicale deosebite (accidente rutiere, accidente de muncă, calamități, etc), reprezentanții mass-media vor avea acces în unitatea sanitară pe Ia intrarea principală și vor fi primiți în holul de la intrare.
  • Toate informațiile solicitate vor fi date sub rezerva codului deontologic și ținând cont de Legea 46/2003 privind drepturile pacientului.
  • Acordarea interviurilor în cadrul CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI se realizează numai de către manager, purtător de cuvânt, precum și de către alt personal din cadrul unității sanitare care are aprobarea managerului în acest sens, cu respectarea următoarelor reguli:
    • declarațiile referitoare la o persoană se vor face respectând drepturile și libertățile fundamentale ale omului;
    • informațiile cu privire la o persoană reținută pentru cercetări, arestată sau aflată în detenție se vor pune la dispoziția mass-media numai cu acordul scris al persoanei;
    •  nu va fi dezvaluită în nici un fel identitatea persoanei victimă a unei infracțiuni privitoare la viața sexuală cu excepția cazului în care aceasta și-a dat acordul scris;
    •  informațiile puse la dispoziția mass-media în cadrul interviului vor ține cont de dreptul la protejarea imaginii publice și a vieții intime, private și familiale ale pacientului în cauză;
    •  informațiile cu privire la persoanele aflate în tratament, date cu caracter personal sau privind starea de sănătate, probleme de diagnostic, prognostic, tratament, circumstanțe în legătură cu boala și cu alte diverse fapte, inclusiv rezultatul unei autopsii se vor pune la dispoziția reprezentanților mass-media numai cu consimțământul explicit al persoanei sau în cazul unei persoane care nu-și poate da consimțământul ori decedată, cu acordul familiei sau reprezentantului legal al acesteia.
  • Purtătorul de cuvânt va însoți reprezentanții mass-media în cazul în care aceștia doresc intervievarea unui pacient, dar va permite acest lucru numai după ce pacientul își va da în prealabil acordul în scris pentru intervievarea sa și, asistă pacientul pe tot timpul interviului. Acordul în scris referitor la oferirea informațiilor cu privire la starea de sănătate, medicamentație, tratament sau cu privire la luarea unor interviuri, se vor da pe formularul prevăzut atât de către pacient cât și de către medicul curant al acestuia. În situația în care, în cadrul interviului se dorește fotografierea și/sau filmarea pacientului, acesta – inclusiv medicul curant al pacientului - își vor da consimțământul scris, prin completarea formularului „Acordul pacientului privind filmarea/fotografierea in incinta unitatii sanitare“, prevăzut în anexa nr. 1 la O.M.S. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003.
  • În sensul celor menționate mai sus, după obținerea acreditării, purtătorul de cuvânt va transmite jurnalistului acreditat acceptul pacientului de a acorda interviul solicitat în cadrul spitalului, respectiv de a fotografia și sau filma, cu mentionarea datei și intervalului orar în care pacientul a acceptat acest lucru.
  • Purtătorul de cuvânt nu va fi tras la răspundere în cazul unor filmări cu camera ascunsă sau a unor interviuri înregistrate cu echipamente audio ascunse de către reprezentanții mass-media, împotriva voinței pacientului/pacienților intervievat/i.
  • Reprezentanții mass-media au obligația de a se identifica la punctul de control-acces de la intrarea în unitate. Personalul de serviciu (agentul de securitate) al unității va solicita cartea de identitate și ordinul de serviciu/legitimația de serviciu a reprezentanților mass-media și va anunța managerul și purtătorul de cuvânt despre prezența reprezentanților mass-media pe teritoriul unității. Accesul reprezentanților mass-media în unitate se face numai pe baza legitimației de acreditare și a documentului de identitate, precum si cu acordul managerului unității. Personalul de serviciu (agentul de pază) al unității nu va permite intrarea reprezentanților mass-media în cadrul unității până când nu vor fi însoțiți de către purtătorul de cuvânt sau manager.
  • Regulile privind accesul reprezentanților mass-media în spital sunt următoarele:
    • Toți reprezentanții mass-media care vor oferi informații înregistrate audio/video despre unitate, personalul acestuia sau pacienții internați în cadrul unității au obligația de a asigura informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor și evenimentelor.
    • Pe teritoriul CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI accesul reprezentanților mass-media se face însoțit numai de manager, purtătorul de cuvânt manager sau o altă persoană delegată de către manager.
    •  Reprezentanții mass-media vor purta pe parcursul vizitei în spital ținuta de protecție adecvată spațiilor medicale în care se realizează accesul și ecuson de identificare.
    • Reprezentanții mass-media nu vor recurge la înșelăciune în vederea obținerii unor informații susținând că sunt persoane angajate ale CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI sau ale altei instituții decât ceal la care sunt angajați.
    • Reprezentanții mass-media nu vor lua interviuri, nu vor efectua filmări ale pacienților din cadrul unității decât după ce se va obține acordul scris al acestora.
    • Reprezentanții mass-media care vor obține și utiliza informații din cadrul unității folosind mijloace de înregistrare audio/video ascunse se fac răspunzători pentru faptele lor și vor suporta consecințele acestora potrivit prevederilor legale incidente în vigoare. Utilizarea metodelor menționate atrage după sine interzicerea accesului în cadrul CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI cu alte ocazii pe termen nelimitat dar și posibilitatea acționării în instanță de către reprezentanții CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI sau de către pacient.
    •  În cazul în care există reclamații privind divulgarea de informații sau imagini despre un pacient, fără acordul scris al acestuia, obținute de reprezentanții mass‐media cu echipamente audio-vizuale ascunse, se vor Iua următoarele măsuri:
      • Se va aduce Ia cunoștință, în scris, angajatorului reprezentanților mass-media ce se fac vinovați de respectiva faptă și se va solicita tot în scis, să se precizeze măsurile Iuate împotriva jurnaliștilor reclamați.
      • Se va interzice pe viitor accesul reprezentanților mass-media vinovați de situația creată.
      • Se vor aduce la cunoștiința pacientului reclamant măsurile luate cu mențiunea că spitalul este absolvit de orice vină pentru înregistrările audio/video efectuate cu camera ascunsă.
    •  Accesul reprezentanților mass-media va fi permis pe teritoriul CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI numai după asumarea prin semnătură a acestor reguli.


Cosul tau este gol Continua
Cos de Cumparaturi
Subtotal:
Reducere 
Reducere 
Vezi Detalii
- +
Stoc epuizat